Soluppgång

Utmed ljuset kommer oundvikligt de skuggorna som skapar image … materiell eller imaginär.

I den här soluppgången har åtminstone min hjärna “knäckt koden” till en ”huvud figur” och sedan dess kan inte något annat än träffa hennes mjuk men bestämt blick:).

Vem vet, kanske den utlösaren var Schuberts stycke ”Serenade” som lätt då jag tittade på soluppgången:).

Ser du något?:)

About SREBARNA

HAVETS ÄLSKARE :) och alla levande varelsers beundrare.
This entry was posted in Norra Guldheden, Göteborg. Bookmark the permalink.

5 Responses to Soluppgång

  1. naturbilden says:

    Här glöder det verkligen i grenverket! Ett par ögon ser jag i alla fall🙂

    /Anna

  2. jukkalausmaa says:

    Jodå, jag ser ett vänligt ansikte som lutar snett nedåt i det ljusa fältet längst till vänster. Kanske ser du ett annat? Härligt varmt ljus i bilden!
    /Jukka

    • SREBARNA says:

      Tack Jukka! Trevlig att du tittade hit! Nu när du säger det så ser jag tom. ”ditt” ansikte men … det var inte ”mitt”🙂 Det var kanske, som sagt, Schuberts Serenade som tog det fram för mig🙂. Återkommer med ”facit”.
      Ha en god dag!
      /Margi

  3. SREBARNA says:

    Vet inte vad ni säger om min fantasi men det var ansiktet som jag såg iaf🙂

Leave a Reply

