Mjuk o varm

När jag var liten och min pappa skulle resa bort så brukade han säga till mig: ”Om du vill se mig så får du titta på månen. Jag kommer att göra samma sak. Det finns en måne, så kommer våra blickar att träffas där:)” Jag trodde på hans mjuka och varma berättelse o tittade på månen varje kväll och … brukade verkligen träffa hans blick🙂 ….. Jeps, vår hjärna !

Bilden är tagen morgonen efter den första snön i Göteborg i år. En ca tvåårig pojke tittade på den ”rena” solen och sa: ”Kolla mamma, månen!”🙂 Av någon anledning påminde han mig om min barndom ….

Ha en härlig “Alla Hjärtans Dag”!

About SREBARNA

HAVETS ÄLSKARE :) och alla levande varelsers beundrare.
This entry was posted in Ljus. Bookmark the permalink.

6 Responses to Mjuk o varm

  1. kolarlotta says:

    Ha en underbar dag du med./Lotta

  2. Kristina says:

    Du har verkligen lyckats fånga kontrasten mellan skarpt o mjukt!

  3. Marianne Bengtsson Rosander says:

    Hej.
    Det där med månen påminner mig om mitt barnbarn Emma 5 år. Hon tittar ofta på månen och där bor gammelmormor ( min mamma som blev 95 )) säger hon. Månen kan trösta oss i svåra stunder men även få barn att på ett begripligt sätt se på döden
    Marianne

    • SREBARNA says:

      Hej! Kul att du har tittat in! Ja, många barn brukar lära sig detta om månen och de döda ….… Den här historian minns jag bara med glädje … o lite nostalgi förstås🙂.
      Ha det gott!
      Margi

Leave a Reply

